Mobile Manga Reader Application

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Mobile Manga Reader Application Capstone project presentation 卒業論文プレゼンテーション Spirit Team

Team’s information チームの情報 Supervisor : Bùi Lê Tuấn 指導教員 Team member: Trần Tiến Mạnh – SE02307 チームメンバー Mai Thị Thanh – SE02399 Hồ Thị Thanh – SE02390 Nguyễn Minh Tuấn – SE02035 2/57

Outline アウトライン Overview 概要 Project Management プロジェクトマネジメント Requirement Specification 要求仕様 Software Design ソフトデザイン Coding コディング Quality Control 品質管理 Summary サマリー Demo デモ Q&A 質問と答え 3/57

Overview 概要 1.1 Why is Manga Mobile Reader? なぜマンガモバイルリーダーですか 1.2 What we can do? 私たちにできることは何か 1.3 What will we do? 何をしたらいいのでしょうか 4/57

1.1 Why is Manga Mobile Reader? なぜマンガモバイルリーダーです A new trend of young people – Read Manga 若者の新しいトレンド - 読み取りマンガ An opportunity in the market 市場での機会 Now is time for start! 今、時間がスタートです 5/57

1.2 What we can do? 私たちにできることは何か? A way to read your Comic everywhere 道はどこでもあなたのコミックを読み取ります An Android Application アンドロイドアプリケーション Read your last Comic あなたの最後の読み取りコミックを読むことができます Download Comic from our remote server 私たちのリモートサーバーからコミックをダウンロードできます 6/57

1.3 What will we do? 何をしたらいいのでしょうか? A multi-devices application, include iOS, Windows Phone マルチデバイス·アプリケーションは、iOSとWindows Phoneのが 含まれています An application is updated daily アプリケーションは毎日更新されます Create a team who will update comic content daily 毎日のコミックコンテンツを更新するチームを作成します 7/57

Project Management プロジェクトマネジメント 2.1 Software Project Life-cycle ソフトウェア プロジェクト ライフサイクル 2.2 Project Schedule プロジェクト スケジュール 2.3 Equipment and Tools 機器やツール 2.4 Project Organization プロジェクト組織 2.5 Communication Management コミュニケーション マネジメント 2.6 Risk Management リスクの管理 2.7 Quality Management 品質管理 8/57

2.1 Software Project Life-cycle ソフトウェア プロジェクト ライフサイクル Requirement Specification 要求仕様 System test 総合テスト High level design 上級設計 Integration test 統合テスト Detailed design 詳細設計 Unit test 単体テスト Coding コディング 9/57

2.2 Project Schedule プロジェクト スケジュール 10/57

2.3 Equipment and Tools 機器やツール Coding tool: Eclipse (version 4.2.2.1) コーディングツール:Eclipse(バージョン4.2.2.1) Working tool: Office tool, Google Drive, Adobe Photoshop CS5 作業ツール:Officeツール, Google Drive, Adobe Photoshop CS5 11/57

2.4 Project Organization プロジェクト組織 Bùi Lê Tuấn Supervisor Trần Tiến Mạnh Project Manager/ Technical Leader Nguyễn Minh Tuấn Developer Mai Thị Thanh Quality Leader Hồ Thị Thanh Developer 12/57

2.5 Communication Management コミュニケーション マネジメント Kick off meeting: 12/05/2014 会議をキックオフ: 12/05/2014 Work together: Tuesday and Thursday at University 一緒に働く:火曜日と木曜日に大学で Commit working at least 3 hours a day 少なくとも1日3時間の作業コミットします Meeting with supervisor: once a week at weekend 上司とのミーティング:週に一度、週末に 13/57

2.6 Risk Management リスクの管理 Risk ID Description Avoidance plan Contingency plan Probability Impact Status 1   Time: Study schedule may be changed during executing time - Define constraints and discuss with the university before the semester starts - Request a meeting with the university - Change the project plan Low High Not yet active 2 Time: Project duration may be requested to cut down by the University/ FPT Software Co. - Define assumptions and request the university and the company to confirm about the duration - Request to decrease the scope of the project 3 Retention: Some teammates might leave the project before it is completed - The project manager will discuss with all teammate about the meanings and costs of the project to each one’s life - Commitment - Assign tasks appropriately - Organize teambuilding meetings weekly - Persuade the teammates to stay - Re-organize the project structure - Review the whole project and re-plan (in order to reduce the project scope) Example Risk - 例リスク 14/57

2.7 Quality Management 品質管理 Review weekly 毎週確認します Test テスト 15/57

Requirement Specification 要求仕様 3.1 Product Perspective 製品のパースペクティブ 3.2 Functional Requirement 機能仕様 3.3 Non-functional Requirement 非機能仕様 16/57

3.1 Product Perspective 製品のパースペクティブ 17/57

3.2 Functional Requirement 機能仕様 Use case - ユースケース 18/57

3.2 Functional Requirement 機能仕様 Local database - ローカルデータベース Touch here 19/57

3.2 Functional Requirement 機能仕様 Download - ダウンロード Touch here 20/57

3.2 Functional Requirement 機能仕様 Add Bookmark - ブックマークを追加 Touch here 21/57

3.2 Functional Requirement 機能仕様 Edit Bookmark - ブックマークを編集 Touch here 22/57

3.2 Functional Requirement 機能仕様 Setting - 設定 Touch here 23/57

3.2 Functional Requirement 機能仕様 Read Last Manga - 最新のマンガを読む Touch here 24/57

3.2 Functional Requirement 機能仕様 Go to page - ページに移動 Touch here 25/57

3.3 Non-functional Requirement 非機能仕様 Usability 使いやすさ Reliability 信頼性 Performance 性能 26/57

Software Design ソフトウェア デザイン 4.1 Architecture Design アーキテクチャ設計 4.2 Screen Design 画面設計 4.3 Class Design クラス設計 27/57

4.1 Architecture Design アーキテクチャ設計 Design Pattern: MVC model デザインパターン:MVCモデル Controller Model View Chapter 9, Section 9.2 Model-View-Controller (MVC), Software Architecture and Design Illuminated, John and Barlet Publishers 28/57

4.1 Architecture Design アーキテクチャ設計 MMR. Activity Layout Bookmark Browser View View-Controller Model-Business MMR. Utility 29/57

4.2 Screen Design 画面設計 Screen flow - 画面フロー 30/57

4.2 Screen Design 画面設計 Example of Browser Screen Design ブラウザの画面設計の例 Touch on “Open new Manga" in Main screen, Browse screen displays User touch on folders to find comic file and touch on that comic file to view   *When user select a comic file, View screen displays 31/57

4.2 Screen Design 画面設計 Example of Bookmark Screen Design ブックマーク画面設計の例 *Touch on "Bookmarks" in Browse screen or View screen, Bookmark screen will displays *Touch on Remote site (URL Download), Browse screen displays *Touch on other bookmarks about 1s,Bookmark selection popup displays Touch on "Add", Add/Edit Bookmark screen displays 32/57

Example of Bookmark Diagram ブックマーク図の例 4.3 Class Design クラス設計 Class Diagram - クラス図 Example of Bookmark Diagram ブックマーク図の例 33/57

Example of Browser Activity ブラウザアクティビティの例 4.3 Class Design クラス設計 Class Diagram - クラス図 クラス図 Example of Browser Activity ブラウザアクティビティの例 34/57

Example of Bookmark sequence diagram ブックマークシーケンス図の一例 4.3 Class Design クラス設計 Sequence Diagram - シーケンス図 Example of Bookmark sequence diagram ブックマークシーケンス図の一例 35/57

Coding コディング 5.1 Development Environment 開発環境 5.2 Deployment Environment 展開環境 5.3 Coding Convention コーディング規約 36/57

5.1 Development Environment 開発環境 OS: Window OS (version 8) OS:ウィンドウのOS(バージョン8) Software: Eclipse (version 4.2.2.1) ソフトウェア:Eclipse(バージョン4.2.2.1) Cloud data: Google Drive クラウドのデータ:Google Drive 37/57

5.2 Deployment Environment 展開環境 Android 4.0, 4.1.1, 4.2.2 アンドロイド4.0、4.1.1、4.2.2 Android mobile: LG G2, Samsung Galaxy S3, Sky 830KE アンドロイド 携帯電話 :LG G2、Samsung Galaxy S3 、Sky 830KE 38/57

5.3 Coding Convention コーディング規約 Example of coding convention コーディング規約の例 39/57

Quality Control 品質管理 6.1 Review レビュー 6.2 Testing テスティング 6.3 Defect management 欠陥管理 40/57

6.1 Review レビュー Review process: レビュープロセス 41/57

6.2 Testing テスティング 6.2.1 Test Stage テスト要求 6.2.2 Test Process テスト工程 6.2.3 Test Plan テスト計画 6.2.4 Test Case テストケース 6.2.5 Test Report テストレポート 42/57

Requirement Specification 6.2.1 Test Stage テスト要求 Requirement Specification 要求仕様 High level design 上級設計 Detailed design 詳細設計 Coding コディング Unit test 単体テスト Integration test 統合テスト System test 総合テスト System Test 43/57

Number of test case/KLOC Weighted defects/KLOC 6.2.1 Test Stage テスト段階 Test Acceptance Criteria テスト受入基準 Test stage Number of test case/KLOC Weighted defects/KLOC Path coverage Unit Test 単体テスト 75 - 90 4 – 6 100% System Test 総合テスト 35 - 45 2 - 4 44/57

Compare result to test cases 6.2.2 Test Process テスト工程 Test plan テスト設計書 Test cases テストケース Test results テスト結果 Test reports テスト実行報告書 Create test plan テスト計画書を作成する Design test cases テストケースを設計する Execute test テストを実行する Compare result to test cases テストケースと結果を比較する This diagram is based on Ian Sommerville, Software Engineering Eighth Edition, Figure 23.2 A model of software testing process(Ch. 23) 45/57

6.2.3 Test Plan テスト計画 Human Resource - 人材 Member Task ThanhMT - Manage Test resource and assign test tasks - Create Test Plan - Create System Test Case - Review Test Case - Execute test - Create Test report ManhTT - Create Unit Test Case - Report test result TuanNM ThanhHT 46/57

6.2.3 Test Plan テスト計画 Test milestone テストのマイルストーン Milestone No. Milestone Task Complete Date 01 Create Test Plan 21-05-2014 02 Review & Update Test Plan 25-05-2014 03 Create Unit Testcase 08-06-2014 04 Review & Update Unit Testcase 18-06-2014 05 Create System Testcase 06 Review & Update System Testcase 16-06-2014 07 Excute Unit Test 01-07-2014 08 Excute System Test 19-07-2014 47/57

6.2.4 Test case テストケース Sample of System test case システムテストケースのサンプル 48/57

6.2.5 Test Report テストレポート Number of test cases: テストケースの数: Conclusion: Executed test according to test plan. All test cases are passed 100%. So, the project is right to requirements and suitable to user. Unit Test 単体テスト 50 System Test 総合テスト 504 Total 554 49/57

6.2.5 Test Report テストレポート 50/57

6.3 Defect management 欠陥管理 Sample of Defect Management Sheet 51/57

Summary サマリー 7.1 What we learned from Capstone project? キャップストーンプロジェクトから何を学んだ 7.2 Plan in future for MMR application MMRアプリケーションの将来の計画 52/57

7.1 What we learned? Understand and grasp software development process 理解し、ソフトウェアの開発過程を把握する Learn how to use some software that had not previously used 以前使用していなかったいくつかのソフトウェアを使用する方 法を学習します Be able to working in group in software development process ソフトウェアの開発過程にグループで働くことができるよう 53/57

7.2 Plan in future Manage Comic by category カテゴリー別マンガ管理します Manage loading speed and memory management 読み込み速度およびメモリ管理を管理する Notification for new chapter or new Comic 新しい章または新しいマンガの通知 54/57

Demo デモ 55/57

Q&A 質問と答え 56/57

Thank you for listening! ありがとうございます。 57/57