ストップウォッチの カード ストップウォッチの カード

Slides:



Advertisements
Similar presentations
だい六か – クリスマスとお正月 ぶんぽう. て form review ► Group 1 Verbs ► Have two or more ひらがな in the verb stem AND ► The final sound of the verb stem is from the い row.
Advertisements

て -form - Making て -form from ます -form -. With て -form, You can say... ~てもいいですか? (= May I do…) ~てください。 (= Please do…) ~ています。 (= am/is/are doing…) Connecting.
Essay writing rules for Japanese!!. * First ・ There are two directions you can write. ・よこがき / 横書き (same as we write English) ・たてがき / 縦書き (from right to.
VE 01 え form What is え form? え? You can do that many things with え form?
SS2-15:A Study on Image Recognition and Understanding
Note for How to Write an English Paper (2014 Second Semester)
英語特別講座 疑問文 #1    英語特別講座 2011 疑問文.
TRIVIA QUIZ Choose a group name! Write this on your answer sheet
All Rights Reserved, Copyright (C) Donovan School of English
文法(ぶんぽう)5--Invitation
日本語... ジェパディー! This is a template for you to use in your classroom.
第1回レポートの課題 6月15日出題 今回の課題は1問のみ 第2回レポートと併せて本科目の単位を認定 第2回は7月に出題予定
 辞書系(じしょけい).
Chapter 11 Queues 行列.
日本語... ジェパディー! This is a template for you to use in your classroom.
と.
アドベンチャー日本語一 L. 七/どようび General goals of this lesson: you will be able to communicate the information below in the given situation: You invite your friend.
Bellwork: English meaning? 1)はじめまして 2)どうぞ 3)すみません 4)おはようございます 5)しゅくだい
じょし Particles.
てフォーム Conjoining sentences (Verb)
Starter Sensei Lesson Practice.
疑問詞+ to 動詞の原形.
What did you do, mate? Plain-Past
Verb Plain Negativeform
日本人の英語文章の中で「ENJOY」はどういうふうに使われているのか
THE PLAIN FORM An Adventure in verbs.
Plain form Negative verbs
Verb たform + ことがあります Past experience.
A, An & The Exercises.
Tohoku University Kyo Tsukada
Nagoya University Global 30 program
A 02 I like sushi! I like origami!
にほんご JPN101 Sep. 23, 2009 (Wednesday).
十年生の 日本語 Year 10 Writing Portfolio
Reasonので + Consequence clause
Chapter 4 Quiz #2 Verbs Particles を、に、で
The Sacred Deer of 奈良(なら)
VTA 02 What do you do on a weekend? しゅうまつ、何をしますか。
What is the English Lounge?
Topics on Japan これらは、過去のインターンが作成したパワポの写真です。毎回、同じような題材が多いため、皆さんの出身地等、ここにない題材も取り上げるようにしてください。
て みる.
Session 8: How can you present your research?
Input slides 1 – 11 – teacher says word - pupils repeat – word appears on click Ohayoo. おはよう。
World (      ) Currencies 世界の通貨   .
Term paper, Report (1st, first)
My Favorite Movie I will introduce my favorite movie.
Baa Baa Black Sheep 0:28.
Where is Wumpus Propositional logic (cont…) Reasoning where is wumpus
疑問詞 1年生で学習した疑問詞.
受け身の疑問文 Practice ~ed・・・?.
ておく.
クイズやゲーム形式で紹介した実例です。いずれも過去のインターン作です。
いくらですか?.
2019/4/22 Warm-up ※Warm-up 1~3には、小学校外国語活動「アルファベットを探そう」(H26年度、神埼小学校におけるSTの授業実践)で、5年生が撮影した写真を使用しています(授業者より使用許諾済)。
About Karuta Part1.
Term paper, report (2nd, final)
ロールプレイアクティビティ ある状況設定の中で、登場人物になりきり会話をします。 CAN-DO: 状況に応じた適切な質問をすることができる。
3人称単数現在形 疑問詞を使った疑問文.
Genetic Statistics Lectures (4) Evaluation of a region with SNPs
ー生命倫理の授業を通して生徒の意識に何が生じたかー
The difference between adjectives and adverbs
Created by L. Whittingham
Cluster EG Face To Face meeting
Grammar Point 2: Describing the locations of objects
Term paper, report (2nd, final)
BW: 英語で書いて下さい 1)小さくする 2)うるさく話す 3)大きく書く 4)上手になる (なる=become)
Title of the Research Study
Improving Strategic Play in Shogi by Using Move Sequence Trees
Chernobyl Acrostic Poem
Presentation transcript:

ストップウォッチの カード ストップウォッチの カード 変数を作成する 時間の計測を開始す る 停止とリセット 動かし続ける スプライトの時間を 計る 背景の効果

Add a changeable value on the screen. 変数を作成する 変数を作成する GET READY GET READY Add a changeable value on the screen. Choose in the Blocks Palette. Add a checkmark to your variable to make it appear on the screen. ADD THIS CODE ADD THIS CODE TRY IT TRY IT Click the A button to advance the number on the screen. 1

Add a loop to increase the time on the clock. 時間の計測を開始する 時間の計測を開始する GET READY GET READY Add a loop to increase the time on the clock. A stopwatch should advance each second. A forever loop will increase the time as long as the program is running. ADD THIS CODE TIME will increase by 1 each second. TRY IT Test your timer against a clock. Does the time change each second? 2

Control your stopwatch with the A and B buttons. 停止とリセット 停止とリセット GET READY GET READY Control your stopwatch with the A and B buttons. Add a RESET and a STOP code. ADD THIS CODE TIME will return to 0 each time the A button is pressed. A B TRY IT Click each button on the micro:bit and see how they affect the time displayed on screen. CHALLENGE: Can you change your stopwatch into a countdown clock? 3

Make your sprite move as your stopwatch advances! 動かし続ける 動かし続ける GET READY GET READY Make your sprite move as your stopwatch advances! Click the tab. Make sure your sprite has more than one costume. Choose a sprite. ADD THIS CODE TRY IT What happens when your sprite reaches the end of the screen? Add these codes into the loop to fix the problem! 4

スプライトの時間を計る スプライトの時間を計る GET READY GET READY Let Scratch decide how many seconds your sprite will move. Use your stopwatch to figure it out. Start your sprite with the A button. This will make the stopwatch and the sprite move at the same time. ADD THIS CODE Let Scratch decide how long the code will run. Change the number to affect the sprite’s speed. TRY IT How long did the sprite move? Freeze the clock by pushing the B button on the micro:bit when the sprite stops. 5

Use graphic effects to alter your background as the program runs. 背景の効果 背景の効果 GET READY GET READY Use graphic effects to alter your background as the program runs. Choose a background. Click the Backdrops tab. ADD THIS CODE TRY IT TRY IT Experiment with other background effects. CHALLENGE: Reset your graphic effect. Where should this block go in your code? 6